Благодійна акція допомоги учням, що проживають у кризовому центрі "Ми поруч"






|
ШКОЛА МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
Вінницький ліцей № 8 запрошує і чекає талановитих, здібних дошколяриків у групи підготовки до 1 класу "Я всьому навчуся". Детальну інформацію можна переглянути за посиланням . ЗАПОВІДІ БАТЬКАМ Від п'ятирічної дитини до мене тільки крок, від народженого до п'ятирічного - страшна відстань. Л. М. Толстой
- Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім'ї.
- Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки!
- Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
- Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
- Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
- Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
- Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп'ютері до 30 хвилин.
- Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички, любов до праці.
- Не робіть, із дитини лише споживача,нехай вона буде рівноправним членом сім'ї зі своїми правилами і обов'язками.
- Пам'ятайте, що діти - це не лите продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою долю.
БАТЬКІВСЬКИЙ ТРЕНІНГ
Психологи зробили висновок, що є слова і вирази, що начебто й необразливі, однак, якщо часто повторювати їх, здатні дратувати не менше, ніж очевидний чи брутальний «рик», навіть, якщо сказані вони спокійним тоном. Є інші слова, які люди, зазвичай, соромляться говорити, хоча ті здатні нейтралізувати образи й промахи, поліпшувати настрій.
Десять «заборонених» звертань до дитини
1. Скільки разів тобі повторювати? 2. Я сказала - зроби... 3. Ти що, не розумієш?.. 4. У всіх діти, як діти, а ти... 5. За що мені таке покарання?.. 6. Не лізь, якщо не можеш зробити... 7. І в кого ти тільки такий вдався?.. 8. Невже тобі важко запам'ятати? 9. Я безліч разів говорила, що... 10. У моєї подруги дитина - просто ангел, а в мене...
Десять «потрібних» звертань до дитини
1. З'ясуймо разом... 2. Як ти вважаєш?.. 3. Мій любий... 4. Це ти добре придумав... 5. Таке тільки ти міг придумати... 6. Я не сумнівалася, що ти в мене найрозумніший... 7. Я так вдячна долі, що ти в мене є... 8. Упевнена, що ти зможеш... 9. Я завжди знала, що моя дитина найкраща... 10. У мене дитина - просто ангел, а ось у моєї подруги...
Якщо дитина живе поміж критики, то вона вчиться постійно порівнювати інших, а якщо відчуває заохочення - пізнає свою значущість. Якщо дитина живе поміж ворожнечі - вона вчиться воювати, а якщо живе в довірі та приязні - пізнає любов. Лише спільними зусиллями сім'ї та школи можна досягти успіху, адже це немов два коліщатка в складному механізмі «сім'я - школа», що крутитимуться в одному напрямку. ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ
- Не навчайте дітей так, як навчали вас. Вони народилися в інший час.
- Жваво цікавтеся життям дитини, її радощами та засмученнями, за потреби сприяйте, радійте, співчувайте.
- Спілкуйтеся із дитиною, як із дорослим, який чекає від вас взаємної довіри, поваги, розуміння.
- Дайте їй відчути, як її люблять, як чекають від неї успіхів.
- Смійтеся разом із нею, веселіться, грайтеся!
- Жваво цікавтеся дитячими захопленнями, беріть участь у них.
- Перепрошуйте перед дитиною, якщо з якоїсь причини припустилися стосовно неї безтактності.
- Заохочуйте у своїй дитині бажання ставити запитання, сперечатися, висловлювати власну думку, стверджувати свою позицію.
- Учіть дітей шанобливо висловлювати і доводити свою думку, сперечатися без істерики, образи.
- Заохочуйте пошукову, дослідницьку діяльність, учіть дитину самостійно думати, міркувати.
- Допомагайте дитині перевершити саму себе, не бійтеся ставити перед нею щоразу складніші завдання.
- Стежте за чистотою власного мовлення, не забруднюйте її жаргонізмами, суржиком.
Ваша дитина погано вчиться? Що робити?
- Зверніть увагу на те, що дитині вдається краще.
- Приділіть дитині більше часу.
- Знайдіть свій щоденник та перегляньте його.
- Поговоріть із дитиною, налаштуйте на те, що потрібно тільки більше докладати зусиль.
- Уранці, відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіху.
Що не робити?
- Не дорікайте успіхами інших дітей.
- Не насміхайтесь над невдачами дитини.
- Не потрібна надмірна жалість до дитини.
- Не читайте нотацій. Дитина і так це розуміє.
Ваша дитина говорить неправду?
Що робити?
- Навчіть дитину, коли вона припуститься помилки, виправляти її.
- Покажіть на своєму прикладі,що правда завжди краще.
- Дайте можливість дитині вчитися на власних помилках.
- Коли ви бажаєте щось з'ясувати, перевірити, зробіть так, щоб малюк цього не знав.
- Покажіть дитині, що ви її любите не за досягнення, а за те, що вона є.
Що не робити?
- Не влаштовуйте випробування її чесності.
- Не захищайте дитину від наслідків її помилок.
- Не залякуйте дитину
Ваша дитина неслухняна? Що робити?
- Дайте дитині можливість здобувати власний досвід.
- Будьте уважними до інтересу малюка.
- Головне не скільки, а як саме ви проводите спільний час.
- Якщо прохання дитини нікому не шкодить, поступіться.
- Пам'ятайте, що ваш малюк - ваше відображення. Ви не дотримуєтеся своїх обіцянок - він не дотримується своїх.
Що не робити?
- Не вимагайте пояснень від дитини.
- Не опікайте занадто.
- Не сваріться несправедливо.
Ваша дитина повільно прокидається вранці? Що робити? - Увімкніть спокійну музику або мультфільм.
- Приготуйте речі (портфель, одяг) із вечора.
- Приготуйте щось смачне на сніданок.
- Уточніть час укладання спати. Привчіть дитину виконувати зарядку.
Що не робити?
- Не кричіть.
- Не запевняйте: «Швидше! Ми запізнюємося!».
- Не дорікайте.
- Не лякайте тим, що в школі сваритиме вчитель.
- Не допускайте перед сном збудження дитини.
Ваша дитина упирається? Що робити? - Умійте відмовити так, щоб дитина не покладалася на відміну рішення.
- Умійте відокремити все погане від гарного, що є в дитині.
- Погляньте на світ очима дитини.
- Щоб дитина щось виконувала із задоволенням, їй повинно бути цікаво.
- Покажіть дитині, що ви засмучені.
Що не робити?
- Не починайте сперечатися. Ви самі перетворюєтесь на дитину.
- Не робіть із дитини піддослідного кролика.
- Не уникайте дрібниць: саме вони радують та засмучують.
- Не примушуйте силою.
- Не бійтеся делікатно нагадати, адже дитина могла просто забути.
Ваша дитина вередує? Що робити? - Перемкніть увагу дитини на інший об'єкт.
- Поступіть в чомусь малому, зберігаючи головне.
- Разом знайдіть рішення, прийнятне для всіх.
- Поясніть, що своєю поведінкою вона завдає проблеми для когось іншого.
Що не робити?
- Не потрібно сперечатися.
- Не бійтеся бути твердими.
- Не застосовуйте силу.
- Не засмучуйтеся! Дитина лише випробовує вас.
- Не бійтеся твердо відмовити. Дитина добре знає, що необов'язково їй дадуть все, що вона вимагає.
Питання для обговорення (відгуки надсилати за адресою: 1klasBatki2012@gmail.com)
1. Умови навчання моєї дитини у 1 класі:
- влаштовують повністю ______________;
- влаштовують частково ______________;
- не влаштовують ____________________.
2. Забезпечення першокласників підручниками:
- забезпечені повністю ______________;
- забезпечені частково ______________;
- не забезпечені ____________________.
3. Якість підручників для першого класу:
- задовольняє повністю ______________;
- задовольняє частково_______________ ;
- не задовольняє ____________________.
4. Організація харчування першокласників:
- задовольняє повністю ______________;
- задовольняє частково_______________ ;
- не задовольняє ____________________.
5. Необхідність функціонування групи продовженого дня учнів перших класів:
- функціонування групи продовженого дня необхідне _____________;
- функціонування групи продовженого дня необхідне частково____________ ;
- немає потреби організовувати групу продовженого дня для учнів 1 класів ___________;
- інше ___________.
6. Якою має бути група продовженого дня для учнів 1 класу?
- для кожного класу окремо («клас-група») _____________;
- одна - на паралель перших класів ___________________ ;
- різновікова група продовженого дня (для учнів 1 - 4 класів) _;
- інше ___________.
7. Що, на Ваш погляд, впливає на здоров'я дитини в цей період навчання? 8. Організація уроків фізичної культури в 1 класі:
- задовольняє повністю ______________;
- задовольняє частково_______________ ;
- не задовольняє ____________________;
- інше _____________________________.
9. Безпека перебування Вашої дитини в школі:
- задовольняє повністю ______________;
- задовольняє частково_______________ ;
- не задовольняє ____________________;
- інше ______________________________.
10. Організація навчання учнів іноземної мови з 1 класу:
- задовольняє повністю ______________;
- задовольняє частково_______________ ;
- не задовольняє ____________________;
- інше _____________________________.
11. Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів має бути:
- словесним (без балів)_________________;
- у балах _____________________________;
- інше________________________________
12. Якою Ви бачите співпрацю педагогічного та батьківського колективів? 13. Яких результатів Ви чекаєте від навчання дитини в початковій школі? 14. Як, на Вашу думку, можна поліпшити організацію навчально-виховного процесу в перших класах.
|