Рoзділи сайта
Школа майбутнього першокласника
Вчителі які набирають перші класи у 2020 - 2021 навчальному році
 
 
 
Вчитель
початкових класів
Шеремета Наталія Василівна
Вчитель вищої категорії
Старший вчитель
 
 
 
 
Вчитель
початкових класів
Максимчук Наталя Валеріївна
Вчитель другої категорії
 

Вчитель
початкових класів
Поліщук Діана Олегівна 
Спеціаліст 

 
 
 ЗАПОВІДІ БАТЬКАМ
Від п'ятирічної дитини до мене
тільки крок, від народженого до
п'ятирічного - страшна  відстань.
Л. М. Толстой

  • Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім'ї.
  • Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки!
  • Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
  • Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
  • Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
  • Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
  • Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп'ютері до 30 хвилин.
  • Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички, любов до праці.
  • Не робіть, із дитини лише споживача,нехай вона буде рівноправним членом сім'ї зі своїми правилами і обов'язками.
  • Пам'ятайте, що діти - це не лите продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою долю.
 
 
БАТЬКІВСЬКИЙ ТРЕНІНГ
Психологи зробили висновок, що є слова і вирази, що начебто й необразливі, однак, якщо часто повторювати їх, здатні дратувати не менше, ніж очевидний чи брутальний «рик», навіть, якщо сказані вони спокійним тоном. Є інші слова, які люди, зазвичай, соромляться говорити, хоча ті здатні нейтралізувати образи й промахи, поліпшувати настрій.
Десять «заборонених» звертань до дитини
1.    Скільки разів тобі повторювати?
2.    Я сказала - зроби...
3.    Ти що, не розумієш?..
4.    У всіх діти, як діти, а ти...
5.    За що мені таке покарання?..
6.    Не лізь, якщо не можеш зробити...
7.    І в кого ти тільки такий вдався?..
8.    Невже тобі важко запам'ятати?
9.    Я безліч разів говорила, що...
10.    У моєї подруги дитина - просто ангел, а в мене...
Десять «потрібних» звертань до дитини
1.    З'ясуймо разом...
2.    Як ти вважаєш?..
3.    Мій любий...
4.    Це ти добре придумав...
5.    Таке тільки ти міг придумати...
6.    Я не сумнівалася, що ти в мене найрозумніший...
7.    Я так вдячна долі, що ти в мене є...
8.    Упевнена, що ти зможеш...
9.    Я завжди знала, що моя дитина найкраща...
10.    У мене дитина - просто ангел, а ось у моєї подруги...
Якщо дитина живе поміж критики, то вона вчиться постійно порівнювати інших, а якщо відчуває заохочення - пізнає свою значущість.
Якщо дитина живе поміж ворожнечі - вона вчиться воювати, а якщо живе в довірі та приязні - пізнає любов.
Лише спільними зусиллями сім'ї та школи можна досягти успіху, адже це немов два коліщатка в складному механізмі «сім'я - школа», що крутитимуться в одному напрямку.
 
 
 
 
ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ
  • Не навчайте дітей так, як навчали вас. Вони народилися в інший час.
  • Жваво цікавтеся життям дитини, її радощами та засмученнями, за потреби сприяйте, радійте, співчувайте.
  • Спілкуйтеся із дитиною, як із дорослим, який чекає від вас взаємної довіри, поваги, розуміння.
  • Дайте їй відчути, як її люблять, як чекають від неї успіхів.
  • Смійтеся разом із нею, веселіться, грайтеся!
  • Жваво цікавтеся дитячими захопленнями, беріть участь у них.
  • Перепрошуйте перед дитиною, якщо з якоїсь причини припустилися стосовно неї безтактності.
  • Заохочуйте у своїй дитині бажання ставити запитання, сперечатися, висловлювати власну думку, стверджувати свою позицію.
  • Учіть дітей шанобливо висловлювати і доводити свою думку, сперечатися без істерики, образи.
  • Заохочуйте пошукову, дослідницьку діяльність, учіть дитину самостійно думати, міркувати.
  • Допомагайте дитині перевершити саму себе, не бійтеся ставити перед нею щоразу складніші завдання.
  • Стежте за чистотою власного мовлення, не забруднюйте її жаргонізмами, суржиком.
 
 
 
Ваша дитина погано вчиться?
 
Що робити?
  • Зверніть увагу на те, що дитині вдається краще.
  • Приділіть дитині більше часу.
  • Знайдіть свій щоденник та перегляньте його.
  • Поговоріть із дитиною, налаштуйте на те, що потрібно тільки більше докладати зусиль.
  • Уранці, відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіху.

Що не робити?
  • Не дорікайте успіхами інших дітей.
  • Не насміхайтесь над невдачами дитини.
  • Не потрібна надмірна жалість до дитини.
  • Не читайте нотацій. Дитина і так це розуміє.

 

 

 

 

Ваша дитина говорить неправду?
Що робити?
  • Навчіть дитину, коли вона припуститься помилки, виправляти її.
  • Покажіть на своєму прикладі,що правда завжди краще.
  • Дайте можливість дитині вчитися на власних помилках.
  • Коли ви бажаєте щось з'ясувати, перевірити, зробіть так, щоб малюк цього не знав.
  • Покажіть дитині, що ви її любите не за досягнення, а за те, що вона є.
Що не робити?
  • Не влаштовуйте випробування її чесності.
  • Не захищайте дитину від наслідків її помилок.
  • Не залякуйте дитину

 

 

 
 
Ваша дитина неслухняна?
Що робити?
  • Дайте дитині можливість здобувати власний досвід.
  • Будьте уважними до інтересу малюка.
  • Головне не скільки, а як саме ви проводите спільний час.
  • Якщо прохання дитини нікому не шкодить, поступіться.
  • Пам'ятайте, що ваш малюк - ваше відображення. Ви не дотримуєтеся своїх обіцянок - він не дотримується своїх.
Що не робити?
  • Не вимагайте пояснень від дитини.
  • Не опікайте занадто.
  • Не сваріться несправедливо.

 

 

Ваша дитина повільно прокидається вранці?
Що робити?

  • Увімкніть спокійну музику або мультфільм.
  • Приготуйте речі (портфель, одяг) із вечора.
  • Приготуйте щось смачне на сніданок.
  • Уточніть час укладання спати. Привчіть дитину виконувати зарядку.
Що не робити?
  • Не кричіть.
  • Не запевняйте: «Швидше! Ми запізнюємося!».
  • Не дорікайте.
  • Не лякайте тим, що в школі сваритиме вчитель.
  • Не допускайте перед сном збудження дитини.

 

 

Ваша дитина упирається?
Що робити?

  • Умійте відмовити так, щоб дитина не покладалася на відміну рішення.
  • Умійте відокремити все погане від гарного, що є в дитині.
  • Погляньте на світ очима дитини.
  • Щоб дитина щось виконувала із задоволенням, їй повинно бути цікаво.
  • Покажіть дитині, що ви засмучені.
Що не робити?
  • Не починайте сперечатися. Ви самі перетворюєтесь на дитину.
  • Не робіть із дитини піддослідного кролика.
  • Не уникайте дрібниць: саме вони радують та засмучують.
  • Не примушуйте силою.
  • Не бійтеся делікатно нагадати, адже дитина могла просто забути.

 

 

Ваша дитина вередує?
Що робити?

  • Перемкніть увагу дитини на інший об'єкт.
  • Поступіть в чомусь малому, зберігаючи головне.
  • Разом знайдіть рішення, прийнятне для всіх.
  • Поясніть, що своєю поведінкою вона завдає проблеми для когось іншого.
Що не робити?
  • Не потрібно сперечатися.
  • Не бійтеся бути твердими.
  • Не застосовуйте силу.
  • Не засмучуйтеся! Дитина лише випробовує вас.
  • Не бійтеся твердо відмовити. Дитина добре знає, що необов'язково їй дадуть все, що вона вимагає.

 

 

 

Питання для обговорення

(відгуки надсилати за адресою: 1klasBatki2012@gmail.com)



1. Умови навчання моєї дитини у 1 класі:

  • влаштовують повністю ______________;
  • влаштовують частково ______________;
  • не влаштовують ____________________.
2. Забезпечення першокласників підручниками:
  • забезпечені повністю ______________;
  • забезпечені частково ______________;
  • не забезпечені ____________________.
3. Якість підручників для першого класу:
  • задовольняє повністю ______________;
  • задовольняє частково_______________ ;
  • не задовольняє ____________________.
4. Організація харчування першокласників:
  • задовольняє повністю ______________;
  • задовольняє частково_______________ ;
  • не задовольняє ____________________.
5. Необхідність функціонування групи продовженого дня учнів перших класів:
  • функціонування групи продовженого дня необхідне _____________;
  • функціонування групи продовженого дня необхідне частково____________ ;
  • немає потреби організовувати групу продовженого дня для учнів 1 класів ___________;
  • інше ___________.
6. Якою має бути група продовженого дня  для учнів 1 класу?
  • для кожного класу окремо («клас-група») _____________;
  • одна - на паралель перших класів ___________________ ;
  • різновікова група продовженого дня (для учнів 1 - 4 класів) _;
  • інше ___________.
7. Що, на Ваш погляд, впливає на здоров'я дитини в цей період навчання?
8. Організація уроків фізичної культури в 1 класі:
  • задовольняє повністю ______________;
  • задовольняє частково_______________ ;
  • не задовольняє ____________________;
  • інше _____________________________.
9. Безпека перебування Вашої дитини в школі:
  • задовольняє повністю ______________;
  • задовольняє частково_______________ ;
  • не задовольняє ____________________;
  • інше ______________________________.
10. Організація навчання учнів іноземної мови з 1 класу:
  • задовольняє повністю ______________;
  • задовольняє частково_______________ ;
  • не задовольняє ____________________;
  • інше _____________________________.
11. Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів має бути:
  • словесним (без балів)_________________;
  • у балах _____________________________;
  • інше________________________________
12. Якою Ви бачите співпрацю педагогічного та батьківського колективів?
13. Яких результатів Ви чекаєте від навчання дитини в початковій школі?
14. Як, на Вашу думку, можна поліпшити організацію навчально-виховного процесу в перших класах.